dimecres, 20 de maig del 2015

ACTIVITAT 2: PROTOTIP`DEL PROJECTE

I.  La nostra infància en una capsa de sabates

II. Nivell a què es dirigeix: 1r d'ESO
III. Desafiament proposat: L'alumnat ha d'elaborar diversos documents escrits: una carta, una poesia, un text descriptiu i un text audiovisual narratiu.
IV. Producte final: Una capsa de sabates decorada de manera indivisualitzada amb tots aquests documents a dintre. Seria interessant que l'alumant trobara punts d'unió amb alguns dels estudiants del grup i que desara dins de la seua capsa produccions d'altres companys.
V. Relació amb el currículum:

  • 1. Captar les idees essencials i les intencions de textos orals, de diferent tipus i distint nivell de formalització, i reproduir el contingut en textos orals o escrits.
  • 2. Utilitzar el valencià per a expressar-se oralment i per escrit de la forma més adequada en cada situació de comunicació.
  • 3. Participar en situacions de comunicació, dirigides o espontànies, respectant les normes de la comunicació: usar el torn de paraula, organitzar el discurs, escoltar i incorporar les intervencions dels altres.
  • 4. Valorar el valencià com a vehicle de comunicació i usar-lo progressivament en situacions formals i informals. Incorporar el valencià a tots els àmbits d’ús de la llengua, especialment a l’àmbit acadèmic, com a vehicle d’aprenentatge.
  • 5. Reconéixer i ser capaç d’utilitzar els diferents tipus de textos i les seues estructures formals. Conéixer els principis  fonamentals de la gramàtica; reconéixer les diferents unitats de la llengua i les seues combinacions.
  • 6. Aplicar els coneixements sobre la llengua i les normes de l’ús lingüístic per a solucionar problemes de comprensió de textos orals i escrits, i per a la composició i la revisió dirigida dels textos propis d’este curs. 
  • 7. Realitzar oralment narracions d’experiències viscudes de manera ordenada, clara i ben estructurada, a partir d’un pla o guió previ; seguir un orde lògic en la presentació d’informacions i arguments; adequar el llenguatge utilitzat al contingut i a la situació comunicativa, amb l’ajuda de mitjans audiovisuals; mantindre l’atenció del receptor.
  • 8. Narrar, exposar i resumir en suport de paper i digital; usar el registre adequat; organitzar les idees amb claredat; enllaçar els enunciats en seqüències lineals cohesionades; respectar els criteris de correcció gramatical i ortogràfica; valorar la importància de planificar i revisar el text.
  • 9. Conéixer i utilitzar les normes lingüístiques, amb especial atenció a les ortogràfiques.
  • 10. Compondre textos, en suport paper i digital, prenent com a model un text literari dels llegits i comentats en  l’aula, o  realitzar-hi alguna transformació senzilla.
  • 11. Incorporar la lectura i l’escriptura com a mitjans d’enriquiment personal.
  • 12. Aprendre i utilitzar  tècniques senzilles de maneig de la informació: busca, elaboració i presentació, amb ajuda dels mitjans  tradicionals i l’aplicació de les noves tecnologies. Planificar i dur a terme, individualment o en equip, la consulta de diccionaris especialitzats i obres de consulta diverses, en el marc de treballs senzills d’investigació. Utilitzar els processadors de textos i ser capaç d’aplicar-los a treballs senzills d’investigació, fent ús dels mitjans informàtics complementaris (Internet, bases de dades, CD-ROM, etc.).
  • 13. Identificar en textos orals i escrits imatges i expressions que denoten alguna forma de discriminació (de gènere, social, relacionada amb el grup ètnic, etc.), evitar-ne l’ús i utilitzar el llenguatge com a mitjà de resolució de conflictes.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada